söndag 13 juni 2010

Var finns meningen?

- Nu är bottnen nådd, B. Ni presterar inte så som ni brukat.
- Vad?
- Det är faktiskt så att ni rent av presterar sämst av alla, B
- Ja ... Man börjar kanske bli gammal ...
- Ålder är inget vi kan ta hänsyn till. Det vet ni lika bra som jag, B. Jag föreslår att ni tittar igenom det här avtalet.

Ett skeende som skakat mig i grundvalarna. Ack så sent det fick mig att vakna! Jag har numera hittat mitt favoritcitat: ”De flesta människor utför huvudsakligen meningslöst arbete. När de drar sig tillbaka, går denna sanning upp för dem.” Brendan Francis. Se vad har jag gjort i livet? Och för vem? Intet meningsfullt för någon har jag hittills uträttat! Jag känner mig härmed ytterligt motiverad att tjäna min egen nära vardags bästa! I mitt fall genom konsten! Se bara vad den nya forskningen , exempelivs Ellinor Ostroms, uppmanar till lokalt tänkande och lokala initiativ! Att det inte kommit tidigare. Hade mitt uppvaknande kommit tidigare, så hade arbetet med det livsuppehållande, det skapande, den meningsfulla nära vardagen kunnat ske ack så mycket tidigare! Kanhända hade jag då också varit en deltagare i bräschen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar