måndag 14 juni 2010

USA = bankpolisen = detta är över min gräns!

Nej, nu tar det hus i helvete! Läs detta! Det är ju ren och skär repression! Nu får det ändå vara nog! USA hit och USA dit, den personliga integriteten kränks så till den milda grad att jag får kväljningar. Jag vet inte var jag ska ta vägen!

Var är den omtalade friheten för individen? Frihet är motsatsen till kontroll, i alla fall i mina ordböcker. Jag vill inte vara med. Jag ska minsann gå ur samhället! Vem finns samhället till för? För individen? Eller är det tvärtom? Finns individen till för samhället? Det är frågan! Vi har skapat ett samhälle för att detta ska kunna bidraga till trygghet, inte för att samhället ska utöva kontroll över individen! Det ena förutsätter inte heller det andra! Det måste dessa eländes politiker inse! USA framför allt! För detta är ju rent av löjligt!

Pengarna lär hamna i min madrass om detta blir verklighet, trots att jag varit i bankbranschen i många år! Fast det förstås, att betala räkningar kontant är ju numera inte heller hållbart! Man blir ju eländigen förbannad! Nu måste något vackert till för att hela denna dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar