söndag 8 augusti 2010

Ungas val av underkläder

Jag var häromdagen på klädvaruhuset Hennes & Mauritz, som jag annars sällan besöker då de inte tycks ha plagg som svarar mot min uppfattning av proper dräktstil. Men ibland kan detta varuhus tillgodose behovet av till exempel en ny livrem på ett ekonomiskt försvarbart sätt, vilket föranledde detta besök.

När jag stod på min plats i kön, för att betala, så blev jag återigen påmind om varför mina besök på detta modevaruhus är sällsynta. Vad tar det åt de unga idag? Framför mig i kön står en ung dam, som en annan String-Inga med byxorna hängandes så trosorna var fullt synliga. Hur kan dessa unga människor tro att vi bakomvarande skulle finna nöje i att se detta oanständiga rumpsnöre?

Dylika underkläder måste ju vara ohygieniska för att inte tala om hur det ser ut! Damen ifråga var nog inte ens i myndig ålder, vilket inte gör det hela bättre. Nej, skäms på er modeindustri! Bättre förebilder hoppas vi stunda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar